Waarom is een website belangrijk voor jouw bedrijf?

Er wordt altijd gezegd dat elk bedrijf een website nodig heeft. Nochtans is er op het wereldwijde web over heel wat kleine zelfstandigen nog steeds niets terug te vinden. Vroeger had men ook helemaal geen website nodig om een bedrijf goed te runnen. De tijden zijn ondertussen erg veranderd. Tegenwoordig is het internet niet meer weg te denken uit het zakenleven en is een website dan ook even onmisbaar als een telefoon of fax. Het biedt bovendien een groot groeipotentieel voor elke onderneming.

Klantengemak

Voor klanten is het gemakkelijk dat ze niet uit hun luie zetel moeten komen om naar je winkel of bedrijf te komen en de aangeboden producten te verkennen. Op je website kunnen ze alles dat ze nodig hebben zelf vinden en ze voelen geen druk om iets te kopen. Verandert er iets binnen het bedrijf? Dan kan je dat meteen online zetten en zo je klanten op de hoogte brengen. Hot news kan meteen verspreid worden! Bovendien is een domeinnaam of webadres veel gemakkelijker te onthouden dan een telefoonnummer. Een echte win-win situatie!

24/7 beschikbaar

Dag en nacht is een website beschikbaar, in tegenstelling tot werkkrachten. Mensen kunnen naar jouw producten of diensten op zoek gaan wanneer het hen zint en alle nodige informatie vinden. Dankzij een webshop bijvoorbeeld kunnen mensen zelfs ’s nachts bestellen wat ze graag willen. Al je klanten hebben een andere dagplanning en een website of webshop zal voor hen dan ook van pas komen. Geld verdienen als je slaapt? Klinkt goed!

Geloofwaardigheid

Vroeger vonden mensen dat een bedrijf zonder telefoon of adres verdacht was. Potentiële klanten zeiden dat het niet geloofwaardig was dat het in zo’n geval om een echt bedrijf zou gaan. Met de veranderende tijden, is dit nu ook zo met een website. Als je bedrijf een website heeft, win je meteen aan professionaliteit en geloofwaardigheid. Klanten zullen vertrouwen krijgen in wat jij doet en dus ook in wat je verkoopt. Bovendien is een website de ideale plaats om een meeslepend verhaal te vertellen aan je (potentiële) klanten.

Nieuwe klanten

Tegenwoordig gaat iedereen gewoon even Googelen als men op zoek gaat naar een specifieke dienst of item. Google is onze nieuwe beste vriend en we grijpen er dan ook meteen naar. Als je een website hebt, ben je sowieso vindbaar op Google als je zoekt op de naam van het bedrijf of de domeinnaam. Hierdoor zal je meer kans maken om nieuwe klanten te krijgen. Probeer je website goed te doen scoren in de Google zoekresultaten voor nog meer succes. Doe daarom zeker aan zoekmachine optimalisatie of SEO.

Klantenservice

Een sterke klantenservice is een van de belangrijkste pijlers voor jouw bedrijf. Eén gelukkige klant zal zorgen voor nog meer tevreden klanten. Mond-aan-mond reclame blijft de beste publiciteit voor eender welk bedrijf. Klanten stellen vaak dezelfde vragen, waar je eigenlijk al een kant-en-klaar antwoord op kan bieden. Op je website is het mogelijk om een pagina te maken met veel gestelde vragen om zelf weer heel wat tijd te besparen. Mensen durven ook niet altijd bellen als ze met een vraag zitten, maar via internet is de drempel al veel lager. Bovendien kunnen klanten via een website gemakkelijk contact met jou opnemen.

Artikel delen?

Deel op facebook
Deel op twitter
Scroll naar top